- Objavljeno: 17.10.2022.
U Zadru predstavljen Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice
Ministarstvo unutarnjih poslova i Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD) provode Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice
Foto: PU zadarska i Agencija za komercijalnu djelatnostDanas, 17. listopada s početkom u 11 sati u Policijskoj upravi zadarskoj, voditeljica Sektora prodaje u Agenciji za komercijalnu djelatnost Adela Jelinek Bišćan prezentirala je navedeni projekt te objasnila rad i postupak aktiviranja elektroničke osobne iskaznice te izrade Mobile ID na uređaju (platformi) za aktiviranje eOsobne koji je postavljen u šalter sali Službe upravnih poslova, državljanstva i statusnih pitanja stranaca u Zadru u Ulici Put Murvice 9.
Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici. Za aktivaciju osobne iskaznice više nije potreban čitač kartice, već građani mogu osobnu iskaznicu odmah aktivirati na aktivacijskom kiosku.
Mobilni identitet olakšava i pojednostavljuje korištenje e-usluga s najvišom razinom sigurnosti pomoću besplatne mobilne aplikacije Certilia tako da se i preko mobilnih uređaja može predate:
- zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu
- zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu
- upotrebljavati Portal zdravlja ili se naručiti za pregled kod liječnika
- prijaviti novorođenče
- upisati dijete u dječji vrtić
Više informacija na stranicama www.eid.hr
Video upute za aktivaciju:
- eOsobne iskaznice Aktivacija elektroničke osobne iskaznice - YouTube,
- MobileID Aktivacija mobileID osobne iskaznice - YouTube,
- Video prikaz prijave u sustav e-građani: MobileID prijava u e-Građani.
Kako bismo bili ukorak s najnovijim standardima, pozivamo vas da aktivirate certifikate na svojim elektroničkim iskaznicama, zatražite mobilni identitet te putem mobilne aplikacije Certilia ostvarite mogućnost pristupanja portalu eGrađani putem mobitela. Naravno, kvalificiranim elektroničkim potpisom možete potpisivati dokumente. Nakon aktivacije MobileID više vam neće trebati čitač!
Za cijeli postupak treba vam osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove možete zatražiti u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti.