- Objavljeno: 16.01.2013.
U 2012. godini manje poginulih i ozlijeđenih na cestama
Pokazatelji stanja sigurnosti cestovnog prometa u Zadarskoj županiji u protekloj godini, u odnosu na prethodnu, 2011., daju sljedeću sliku:
Foto: Ilustracija
Pokazatelji stanja sigurnosti cestovnog prometa u Zadarskoj županiji u protekloj godini, u odnosu na prethodnu, 2011., daju sljedeću sliku:
- smanjenje broja prometnih nesreća za 9,3% ili 191 nesreću (1866-2012.;2057-2011.)
- smanjenje broja poginulih za 9,5% ili 2 poginule osobe manje (19-2012; 21-2011.),
- smanjenje broja teško ozlijeđenih za 4,6% ili 9 osoba manje (187-2012; 196-2011.)
- smanjenje broja lakše ozlijeđenih za 12,8% ili 94 osobe manje(639-2012;733-2011.).
Ono što posebno ohrabruje je da je i 2012. godine, odnosno već petu godinu zaredom nastavljen pozitivni trend smanjenja broja poginulih osoba, odnosno u 2012. godini poginulo je 19 osoba (2006. - 40 poginulih; 2007- 29 poginulih; 2008. - 25 poginulih, 2009- 20 poginulih, 2010- 21 poginulih, 2011- 21 poginulih).
Analizirajući prometne nesreće, razvidno je da se najteže prometne nesreće događaju zbog ljudskih grešaka, odnosno grubog kršenja prometnih pravila i nepoštivanja prometne signalizacije.
I nadalje je glavni uzrok smrtnog stradavanja brzina pa je zbog nepoštivanja njenog ograničenja ili neprilagođivanja brzine uvjetima na kolniku, poginulo 11 osoba ili 58% ukupnog broja poginulih osoba.
U prometnim nesrećama koje su skrivili alkoholizirani vozači smrtno je stradalo 6 osoba, 33 ih je zadobilo teške, a 101 lake tjelesne ozlijede.
Do smrtnih stradavanja, u 48% slučajeva, došlo je prilikom slijetanja vozila s kolnika.
Smanjen je i broj prometnih nesreća i stradavanja u njima, koje su prouzrokovali mladi vozači (osobe od 16 do 24 godine starosti), što i nije čudno s obzirom na ukupno smanjenje, ali za naglasiti je da se osjetno smanjio udjel u svim nesrećama i stradavanjima koje je prouzrokovala ova skupina vozača.
Tijekom 2013. godine policija planira poduzimanje cijelog spektra aktivnosti u cilju zadržavanja povoljnog stanja sigurnosti cestovnog prometa.
Aktivnosti će se provoditi u suradnji s lokalnom samoupravom, medijima, udrugama osoba s invaliditetom, preko škola i autoškola sve do javnih prijevoznika i vjerskih zajednica. Također, posebnu pozornost posvetit će se upravo djeci, pješacima, biciklistima, traktoristima i vozačima mopeda i motocikla, kao skupinama koje su najugroženije, a na polju represivnog djelovanja postupanje policije usmjeriti će se na sankcioniranje najtežih prometnih prekršaja koji su usko povezani s događanjem najtežih prometnih nesreća sa naglaskom na „brzinu“ , „alkohol“ i recidivistima.
Međutim, svjesni smo činjenice da je aktivnost prometne policije jedan od bitnih faktora koji utječe na smanjenje broja prometnih nesreća i njihovih posljedica, ali nikako jedini. Moramo naglasiti kako se primjerena sigurnost u cestovnom prometu ne može kontinuirano ostvarivati isključivo i samo poduzimanjem preventivnih i represivnih mjera od strane policije.
U cilju postizanja željenog stupnja sigurnosti svih sudionika na našim prometnicama, nužno je sustavno poduzimanje sveobuhvatnih aktivnosti, ostvarivanje optimalne uvezanosti i aktivnije uključivanje, osim policije i svih drugih ministarstava, nadležnih institucija i subjekata, odnosno poduzimanje zajedničkih napora svih onih koji se bave sigurnošću prometa.
Svakako, kao bitan preduvjet poboljšanja ukupnog stanja sigurnosti cestovnog prometa je i podizanje prometne kulture svih sudionika u prometu, odnosno kontinuirano obrazovanje i provođenje prometnog odgoja mladih kroz programe primjerene njihovom uzrastu.