- Objavljeno: 05.09.2018.
Sudjelovanje motornih vozila za prijevoz pčela, traktora i moto-kultivatora u cestovnom prometu - najava pojačanih mjera
Foto: Ilustracija
U nadolazećem vremenskom periodu, jesenski radovi na poljoprivrednim površinama, započinju intenzivnije aktivnosti slijedom kojih se na javnim cestama (državnim, županijskim, lokalnim cestama), znatno poveća promet poljoprivrednih vozila (traktori, moto-kultivatori, vozila za prijevoz pčela i sl.).
Iskustveno, svjedoci smo da samo rijetka vozila ove vrste prometuju tehnički ispravna, propisno označena, osvijetljena odnosno registrirana. Zakonom je propisano da motorna i priključna vozila smiju sudjelovati u prometu na cesti ako su registrirana i ako imaju važeću prometnu dozvolu (čl. 238 ZSPC). Kao razlog ove anomalije nerijetko se navodi gubitak dokumenata, nemogućnost dokazivanja vlasništva nad vozilom, nije atestirana samogradnja prikolice, zaštitnog luka ili kabine vozila, uz izgovore samo idem do polja, ekonomska kriza i sl.
Pored gore navedenog, bitno je opetovano naglasiti da smo ulaskom RH u europsku zajednicu prihvatili i obvezali se poštivati Zakonske odredbe, između kojih i poštivanje Zakonskih odredbi vlasnika i vozača ove vrste vozila.
Slijedom gore navedenog, sve policijske postaje pojačano će poduzimati slijedeće:
- Prilikom zatjecanja navedenih vozila u prometu, ista ukloniti sa „ceste“ a prema vozaču poduzeti Zakonske mjere iz ZSPC-a.
- Policijski službenici za prometnu preventivu, kontakt policajci, policijske auto-ophodnje iz redovnog obnašanja službe, inicirati će aktivnosti među građanstvom odnosno korisnicima ovakvih vozila da se iste dovede u zakonske okvire. Za ostvarenje navedenih ciljeva, suradnju će ponuditi i tijelima lokalne uprave te organizirati tehničke preglede na terenu. Pored ovih aktivnosti poželjna je i suradnja sa medijima, na način da se vrši edukacija i informiranje građana o dužnostima i načinu na koji mogu izvršiti svoje obveze. Odnosno, prije svih navedenih radnji policijski službenici Odjela za sigurnost cestovnog prometa ove PU spremni su održati informativne tribine sa zainteresiranim građanima i predstavnicima lokalne samouprave uz aktivno sudjelovanje djelatnika CVH-a, Stanica za tehničke preglede vozila i djelatnika odabrane osiguravajuće tvrtke.
Da bi olakšali rad policijskim službenicima na terenu, u suradnji sa građanima, predstavnicima tijela lokalne uprave i medijima o eventualnim upitima uz navedenu problematiku, dostavljamo nekoliko osnovnih podataka kako organizirati tehnički pregled na terenu:
Tijelo lokalne uprave ili grupa građana će se nakon održane tribine, putem nadležne PP-e obratiti Službi upravnih i inspekcijskih poslova PU zadarske koji će koordinirati sa stanicom za tehnički pregled vozila i dogovoriti mjesto i datum pregleda vozila na terenu. Moguće je i da tijelo lokalne uprave samostalno dogovori vrijeme i mjesto pregleda sa odabranom i nadležnom stanicom za tehnički pregled, koja je potom dužna zatražiti odobrenje pregleda od Službe upravnih i inspekcijskih poslova a ostalo je kao i u prvom slučaju.
Vlasnici, korisnici navedenih vozila prilikom tehničkog pregleda plaćaju slijedeće obveze:
- naknada za zaštitu okoliša umjesto naknade za ceste,
- prva registracija traktora do 18 kw snage, tehnički pregled, prometna dozvola, knjižica vozila i osiguranje vozila iznosi cca. 900 kuna a svako iduće produženje valjanosti registracije iznosi cca. 450 kuna,
- prva registracija traktora od 25 do 33 kw snage, tehnički pregled, prometna dozvola, knjižica vozila i osiguranje vozila iznosi cca. 1000 kuna a svako iduće produženje valjanosti registracije iznosi cca. 600 kuna,
Ako se usporede ovi iznosi, tehničkog pregleda, osiguranja i registracije vozila sa cijenom visine kazne radi počinjenih prometnih prekršaja, (koje iznose700,00 kn ako je neregistriran i 5 000 – 15 000 kn ako nije osigurano), trebali bi sudionicima u javnom prometu djelovati stimulirajuće te ih potaknuti da izvrše svoje zakonske obveze prije nego se sa svojim vozilom uključe u javni promet.