Podnesite zahtjev za istekle osobne iskaznice

Slika /2023/POLICIJA/osobna.jpg

Građani svoje istekle osobne isprave moraju zamijeniti novima u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Odluke o kraju epidemije koronavirusa

Foto: Ilustracija

Nakon što je Vlada Republike Hrvatske proglasila prestanak epidemije bolesti COVID-19 (Odluka stupila na snagu 13. svibnja 2023.) građani svoje istekle osobne isprave moraju zamijeniti novima u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu navedene Odluke, preciznije - u tom roku od 30 dana trebaju podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava. 

Napominjemo da je osobna iskaznica jedina obvezna isprava za hrvatske državljane s reguliranim prebivalištem u Republici Hrvatskoj starije od 18 godina i one koje su navršili 16 godina i sklopili brak, dok putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom.

Usluga eRedomat
 
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica svakako koristite dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.

Korištenje aplikacije je iznimno jednostavno. Upisivanjem riječi redomat.mup, redomat ili eredomat u bilo koju web tražilicu na zaslonu se otvara tražilica REDOMAT MUP. Ulaskom u otvorenu aplikaciju kroz tri koraka na vrlo jednostavan i brz način rezervirate svoj termin kada vama to najbolje odgovara.

Dakle, putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za  podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola, reguliranje boravišta i prebivališta, poslovi registracije vozila i poslovi sa strancima – radne dozvole.

Podsjećamo da je od 7. kolovoza 2020. godine u našoj policijskoj upravi instaliran e-Redomat koji regulira redove i gužve te na taj način sprječava čekanje u redu. Postavke na e-Redomatu su postavljene tako da je moguće birati tri mogućnosti:
  1. neposredno-fizičko preuzimanje rednog broja, za pojedinu uslugu, na djelitelju listića (e-Redomatu) od 08.00 do 15.00 sati (utorkom od 08.00 do 17.00 sati), dok je preuzimanje rednog broja za red čekanja putem pametnog telefona (mobilne aplikacije) pola sata kasnije, od 8.30 do 15.00 sati (utorkom od 08.30 do 17.00 sati)
  2. nadalje stranke mogu rezervirati termin (s točno određenim danom i vremenom dolaska – do mjesec dana unaprijed), od 08.30 do 14.30 sati (ponedjeljkom, srijedom, četvrtkom i petkom), a utorkom od 9.30 do 16.30 sati. Primjerice, rezervirali ste termin u ponedjeljak u 09.30 ili u petak 10.15 sati, onda tada dolazite i na red.
  3. preuzeti broj, odnosno red čekanja se može pratiti preko mobilne aplikacije tako da je nepotrebno čekati i gurati se unutar i ispred šalter sale već stranka za to vrijeme mogu obaviti neke svoje poslove i vratiti se u zakazano vrijeme. 
 
Što se tiče korištenja mobilne aplikacije za naručivanje termina, koju uslugu smo uveli od 2. lipnja 2022. godine, možemo reći da je građani koriste i vrlo im je interesantna pa je to razlog zbog kojeg 25 svakodnevnih termina bude vrlo brzo zauzeto i to dva tjedna unaprijed, u slučaju rezervacije termina za izradu osobne iskaznice i putovnice, dok za ostale usluge možete danas rezervirati za sutra. Isto tako, uočili smo da jedan broj rezerviranih termina (oko 5 %) nije iskorišten, odnosno naručene stranke se ne pojave.
Stoga pozivamo građane da u slučaju spriječenosti dolaska, otkažu svoj termin kroz aplikaciju, kako bi se taj termin omogućio drugim građanima da ga preuzmu.

Savjeti građanima

Još jednom skrećemo pažnju na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice (eOI), a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem kroz sustav e-Građani, dakle bez dolaska u policijsku postaju ili upravu. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.

Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica naši građani mogu u prostoru naše policijske uprave uz pomoć stručnih osoba aktivirati elektroničku osobnu iskaznicu na posebnoj konzoli koja je postavljena u šalter sali.
 
Važno je istaknuti, da građani mogu, i bez dolaska u policijsku upravu/postaju, elektroničkim putem podnijeti zahtjev za izdavanje vozačke dozvole (dostupan od 4. rujna 2017.) i putovnice (dostupan od 1. siječnja 2018.) kroz sustava eGrađani. Na zahtjev podnositelja ove se isprave mogu dostaviti na adresu prebivališta ili boravišta uz plaćanje troškova dostave. Isto tako,  kroz sustava e-Građani građani mogu prijaviti boravište.
 
Dakle, naš poziv građanima je da aktiviraju svoju e-Osobnu iskaznicu i koristite usluge iz sustava e-Građani, bez potrebe dolaska u policijsku upravu ili policijsku postaju.

Još jednom pozivamo građane da na vrijeme podnesu zahtjev za novim ispravama i istekle isprave zamijene novima. Naša policijska uprava čini sve kako bi se što efikasnije i učinkovitije obavili svi upravni poslovi te skratilo vrijeme čekanja stranaka, nastojeći pritom da broj službenika koji obavljaju poslove s građanima uskladi sa stvarnim potrebama, kako u sjedištu policijske uprave, tako i u pripadajućim policijskim postajama.

 





Stranica