Foto: PU zadarska
U OŠ ''Privlaka'' u Privlaci, tijekom svibnja i lipnja 2016. godine održana je treća komponenta nacionalnog preventivnog projekta ''Živim život bez nasilja'', a jučer 7. lipnjaorganiziran je izbor najboljeg učeničkog rada.
Riječ je o završnoj komponenti projekta, u kojoj su učenici kroz likovni i literarni izričaj te dramsku predstavu istaknuti svoja razmišljanja na temu nenasilja, tolerancije i nediskriminacije, a temeljem dobivenih informacija i stečenih znanja u prve dvije komponente projekta.
Učenici su izradili više likovnih i literarnih radova, te slikovnicu i CD o odigranoj dramskoj predstavi u kojima su iskazali svoje mišljenje o nasilju. U uži krug za izbor najboljeg rada plasirala su se tri likovna, jedan literarni rad i slikovnica o predstavi.
Povjerenstvo sastavljeno od članova iz Ureda državne uprave u Zadarskoj županiji, predstavnika Osnovne škole „Privlaka i PU zadarske glasovalo je za izbor najboljeg rada.
Najviše glasova osvojila je dramska predstava „Ljubavlju gradimo svijet“ dokumentirana prigodnom slikovnicom i CD-om. Predstavu su režirali učenici sedmih razreda, a izveli su je učenici prvih razreda OŠ Privlaka pod mentorstvo učiteljice Zorenije Malvoni. Drugo mjesto osvojio je likovni rad učenika Bepa Vučetića iz 7.b razreda, a treću nagradu likovni rad učenika Domagoja Glavana iz 7.a. razreda.
Nacionalni preventivni projekt ''Živim život bez nasilja'', provodi se od 2010. godine, a od školske godine 2013./2014. provodi se u suradnji Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Provođenje aktivnosti usmjereno je na učenike sedmih razreda osnovnih škola, s ciljem prevencije nasilja u obitelji, nasilja prema ženama i nasilja među mladima.
Tijekom svibnja u OŠ „Privlaka“ provedene su prve dvije komponente projekta. Učenici su odslušali radionice koje su provodili policijski službenici za prevenciju i članovi udruge Status M te su odgledali predstavu „Nasilje za nasilje nema opravdanja“ u režiji Zijaha Sokolovića u suradnji sa udrugom Riječi/Prave/Predstave.
Nakon provedene završne komponente projekta učenici će putem anketnih upitnika dati svoje mišljenje o projektu i vrednovati usvojena znanja, koji će im kasnije pomoći u izgradnji stavova o nasilju i promoviranju kulture nenasilja i tolerancije.