Pojačana kontrola poljoprivrednih vozila

U nadolazećem razdoblju, na poljoprivrednim površinama započinju intenzivnije aktivnosti te će se na javnim cestama znatno povećati promet poljoprivrednih vozila (traktori, moto-kultivatori, vozila za prijevoz pčela i sl.).

Foto: Ilustracija

U nadolazećem razdoblju, na poljoprivrednim površinama započinju intenzivnije aktivnosti te će se na javnim cestama znatno povećati promet poljoprivrednih vozila (traktori, moto-kultivatori, vozila za prijevoz pčela i sl.).

      Svjedoci smo da samo rijetka vozila ove vrste prometuju tehnički ispravna, propisno označena, osvijetljena odnosno registrirana. Zakonom je propisano da motorna i priključna vozila smiju sudjelovati u prometu na cesti ako su registrirana i ako imaju važeću prometnu dozvolu (čl. 238 ZSPC). Kao razlog ove anomalije nerijetko se navodi gubitak dokumenata, nemogućnost dokazivanja vlasništva nad vozilom, nije atestirana samogradnja prikolice, samo idem do polja, ekonomska kriza i sl. Korištenje neispravnih i neosiguranih vozila, često bez svjetlosne signalizacije i ispravnih sustava za kočenje predstavlja veliki rizik, kako za vlasnike, tako i za druge sudionike u prometu. U sudarima s drugim vozilima korisnici ovakvih vozila često teško stradavaju.

      Ulaskom RH u Europsku uniju će dodatno će se povećati pozornost prema nepoštivanju zakonskih odredbi vlasnika i vozača ove vrste vozila.

     Slijedom gore navedenog, sve policijske postaje pojačano će poduzimati slijedeće:

 

- Prilikom zatjecanja navedenih vozila u prometu, ista će se isključivati iz prometa, a prema vozaču  poduzeti će se Zakonske mjere iz ZSPC-a.

-  Policijski službenici za prometnu preventivu, kontakt policajci, policijske auto-ophodnje iz redovnog obnašanja službe, inicirati će aktivnosti među građanstvom odnosno korisnicima ovakvih vozila da se iste dovede u zakonske okvire. Za ostvarenje navedenih ciljeva, suradnju će ponuditi i tijelima lokalne uprave te organizirati tehničke preglede na terenu.

     Vlasnici, korisnici navedenih vozila prilikom tehničkog pregleda plaćaju slijedeće obveze:

  • naknada za zaštitu okoliša umjesto naknade za ceste,

 

  • prva registracija traktora do 18 kw snage, tehnički pregled, prometna dozvola, knjižica vozila i osiguranje vozila iznosi oko 685 kuna a svako iduće produženje valjanosti registracije iznosi 450 kuna,

 

  • prva registracija traktora od 25 do 33 kw snage, tehnički pregled, prometna dozvola, knjižica vozila i osiguranje vozila iznosi oko 845 kuna a svako iduće produženje valjanosti registracije iznosi 615 kuna,

     Ako se usporede ovi iznosi, tehničkog pregleda, osiguranja  i registracije vozila sa cijenom visine kazne radi počinjenih prometnih prekršaja, (koje iznose 700 kn ako je neregistriran i 5 – 15 000 kn ako nije osigurano), trebali bi sudionicima u javnom prometu djelovati stimulirajuće te ih potaknuti da izvrše svoje zakonske obveze prije nego se  svojim vozilom uključe u javni promet. 



Stranica