Foto: PU zadarska
Danas su u Zadru na konferenciji za medije, Boris Orlović, načelnik odjela za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije i Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje predstavili javnosti relevantne podatke o provođenju akcije „Stop neosiguranim vozilima“ sakupljene do ovog trenutka, a s posebnim naglaskom na Zadarsku županiju. Na početku konferencije prisutnima se obratio i Ivan Gambiraža, zamjenik načelnika Policijske uprave zadarske.
Razlozi pokretanja kampanje uz naglašenu potrebu daljnjeg kontinuiranog provođenja iste ogledaju se najprije u neprimjereno velikom broju neregistriranih i neosiguranih motornih vozila na hrvatskim cestama koji je sredinom 2009. godine, a prije početka pokretanja akcije za neosigurana vozila iznosio čak 160 000. Nadalje, razlozi se očituju u povećanju općeg stanja sigurnosti prometa na cestama, kao i edukaciji i podizanju svijesti vlasnika vozila o štetnim posljedicama posjedovanja i upravljanja takovih vozila.
Povod ovoj akciji jesu statistički podaci koji pokazuju da u Republici Hrvatskoj svakodnevno dvije osobe pretrpe teže ili lakše ozljede koje prouzroče neosigurana vozila, dok svaki tjedan smrtno strada čak jedna osoba, što je u protekle četiri godine brojka od 210 smrtno stradalih. Uz navedeno, neosigurana vozila, u slučaju prometne nesreće velika su materijalna obveza kako za same vozače, tako i za državu te društva za osiguranje.
Obzirom na neospornu važnost ove problematike, Ministarstvo unutarnjih poslova i Hrvatski ured za osiguranje intenzivirali su potrebne aktivnosti kako bi potakli hrvatske građane na redovito osiguranje vozila. Ministarstvo unutarnjih poslova stoga dosljedno primjenjuje postojeće Zakone i propise, kao i represivne mjere u smislu pokretanja prekršajnih postupaka u rasponu od 5 do čak 20 000 kuna zbog upravljanja neosiguranim vozilom, dostavlja obvezne prekršajne naloge u iznosu od 700 kuna svakom vlasniku koji u zakonskom roku ne odjavi vozilo i vrati pločice, a nije registrirao i osigurao vozilo te kažnjava vozače vozila u iznosu od 2 000 kuna ukoliko upravljaju neregistriranim vozilom. Istovremeno se aktivno radi i na potrebnim izmjenama postojeće zakonske regulative kojima će se povećati ovlasti policije u ovom važnom dijelu.
Nadalje, Hrvatski ured za osiguranje zajedno s Ministarstvom unutarnjih poslova kontinuirano provodi edukacijsku kampanju na nacionalnoj razini podizanjem svijesti građana putem distribucije promotivnih materijala te kontinuiranim prisustvom u tiskanim i elektroničkim medijima kako bi upoznali vlasnike vozila sa svim štetnim posljedicama upravljanja neosiguranim vozilom.
Boris Orlović, načelnik odjela za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije, osvrnuo se na opće stanje sigurnosti na hrvatskim cestama, te je istaknuo važnost edukativne komponente kampanje „Stop neosiguranim vozilima“ uz naglasak na važnosti kontinuiteta daljnjeg provođenja akcije i slanja informacija do svakog pojedinog sudionika u prometu.
Ovom prilikom, Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje predstavio je tijek i dosadašnje rezultate kampanje, istaknuvši pritom kako je akcija „Stop neosiguranim vozilima“ rezultirala promjenom trenda u broju neosiguranih vozila za drugu polovicu prošle godine. Naime, s početkom 2010 godine do danas, primjetna je stagnacija i pad broja evidentiranih neosiguranih vozila, prilikom čega se broj neosiguranih vozila danas kreće oko 140 000.
Hrvoje Pauković je nadalje predstavio statističke podatke za Zadarsku županiju koji pokazuju pomake, s obzirom da je u lipnju 2009. godine evidentirano 4484 neosigurana vozila, a u veljači 2010. godine 4373. U travnju 2010. godine zbog utjecaja negativnih gospodarskih trendova i sveprisutne krize taj se broj nažalost ponovno povećao te tako iznosi 5 457, što je čak 7,83 posto u odnosu na ukupan broj vozila županije.
Ministarstvo unutarnjih poslova i Hrvatski ured za osiguranje nastavljaju započetu suradnju u cilju smanjenja broja neosiguranih vozila s obzirom da je trajna edukacija i jačanje svijesti hrvatskih građana imperativ, a za što će se kontinuirano ulagati dodatni napori obiju strana.