Savjeti i preporuke motociklistima i mopedistima

Pozivamo sve sudionike na oprez i pridržavanje prometnih pravila

Foto. Ilustracija

S obzirom na nadolazeće ljepše vremenske uvjete, na prometnicama je uočen pojačani promet motocikala i mopeda, a zabilježene su i prometne nesreće  s najtežim posljdeicama, smrtnim stradavanjem vozača ove kategorije vozila.
Kako bi se smanjio broj stradavanja motociklista i mopedista te povećala njihova sigurnost u cestovnom prometu, upozoravamo sve sudionike da se pridržavaju prometnih propisa.

Motociklisti se moraju kretati sredinom obilježene prometne trake kako ne bi bili u tkz. mrtvom kutu drugih sudionika u prometu. Jako je bitno za motocikliste da se u zavojima ne kreću sredinom prometnice jer motor je u nagibu i tada se nalaze u suprotnom kolničkom traku.

Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često i zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

Dalje, koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih mopedista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. Ujedno sve što vrijedi za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima.

Apeliramo i na vozače automobila da u odnosu na vozače motora, motocikala i mopeda pripaze da im ne oduzimaju prednost, da prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obrate pozornost na ovu kategoriju vozača tako da im se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala, da vode računa da su motocikli (a sve više i mopedi) vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.


Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,

  • ne nose zaštitne kacige,

  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,

  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,

  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,

  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila,

  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,

  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,

  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),

  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

  
Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,

  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,

  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,

  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

 
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistite vizir, stavite zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,

  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),

  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,

  • poštujte ograničenja dopuštene brzine,

  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),

  • provjerite tlak u gumama,

  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,

  • ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,

  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,

  • vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika jer je to mrtvi kut za vozače ostalih vozila (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),

  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),

  • ne vozite slalom između vozila,

  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,

  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,

  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,

  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i

  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.


    U prometu budite savjesni i odgovorni, čuvajte svoj život i život svih ostalih sudionika.


     



Stranica