Građanin oštećen nakon javljanja na oglas za prodaju mobitela stoga pripazite jer kupnja putem interneta nije uvijek i najpovoljnija

Oprez pri kupnji, savjetujemo građanima da račune ne plaćaju preko aplikacija, već kod isporuke robe te da ne ustupaju osobne podatke

Foto: Ilustracija

Zadarska policija provodi kriminalističko istraživanje u svezi kaznenog djela prijevare,  u kojem je  je oštećen hrvatski državljanin koji se javio na internetski oglas o prodaji mobitela
 
Naime, 37-godišnjak je krajem travnja mjeseca  na jednoj od društvenih mreža pronašao oglas za povoljnu prodaju mobitela te je s nepoznatom osobom dogovorio kupovinu.
U daljnjem međusobnom kontaktu putem društvene mreže, na link koji mu je poslao virtualni prodavač unio je svoje osobne podatke, nakon čega mu je s bankovnog računa podignut novčani iznos od opeko 800 eura, dok mu mobitel nije isporučen, a  internetska stranica oglasa nije više aktivna.
 
Kako bi spriječili mogućnosti zlouporabe internetskog poslovanja i različite prijevare, građane opetovano pozivamo na oprez i savjetujemo:
 
- ne plaćajte račune putem internetskih aplikacija već kod isporuke robe,
- ne ustupajte svoje osobne podatke, broj bankovne kartice i PIN kartice,
- koristite dovoljno jake lozinke te na različitim internet stranicama i društvenim mrežama ne koristite iste lozinke,
- dobro razmislite kakve podatke i sadržaje dijelite putem društvenih mreža,
- on-line plaćanja radite samo preko sigurnih internet stranica (https: protokol) i koristeći sigurne načine povezivanja na Internet (javne WIFI mreže mogu biti rizične),
- uvijek prijavite svaku sumnju na pokušaj prijevare policiji na broj 192 ili e-mailom, čak i ako niste postali žrtvom.

Detaljni savjeti o prevenciji internet prijevara mogu se pronaći i na mrežnim stranicama EUROPOLA
 

Stranica