Nadzor prometa odvijat će se na velikom broju lokacija, a u poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema
FOTO: Ilustracija
Tijekom petka postoji mogućnost za povremene pljuskove i grmljavinu, lokalno izraženiju, dok bi u ostatku vikenda, uglavnom trebalo biti suho.
U spomenutim okolnostima, kolnik može biti vlažan i sklizak, zbog čega je i prianjanje pneumatika na podlogu znatno otežano, produžava se zaustavni put prilikom kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja vozila s kolnika ili prelaska na dio kolnika za suprotni smjer i sudara s nadolazećim vozilima.
Prometne nesreće
U proteklih tjedan dana dogodilo se osam prometnih nesreća s poginulim osobama u kojima je poginulo 9 osoba, od kojih: 5 vozača motocikla, 3 putnika u vozilima te vozač osobnog automobila.
U svim nesrećama krivac je ljudski faktor.
Poruka mopedistima i motociklistima jest da povećaju pažnju u prometu, s obzirom da sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, ponekad i sa smrtnim ishodom, a u kojima su najčešće i počinitelji. Od početka godine, svaka peta osoba koja je poginula u prometnim nesrećama, nalazila se na takvom vozilu.
Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva, poruka je da ne izlaze na kolnik sa tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima.
Osobama u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.
Svi vozači trebaju poštivati propisana ograničenja brzine.
Korisne savjete svim sudionicima u prometu pročitajte
OVDJE.
Brzina, nekorištenje sigurnosnog pojasa i nepropisna uporaba mobitela
U prometnim nesrećama u kojima je uzrok bila brzina, tijekom 2019. godine poginulo je 137 osoba ili 46,1% od ukupnog broja.
Alkoholizirani vozači skrivili su 54 prometne nesreće s poginulim osobama, u kojima je smrtno stradalo 60 osoba ili 20,2% od ukupnog broja.
Također, navodimo kako od 148 osoba (vozača i putnika), koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2019. godine, njih 70 ili 47,3% nije koristilo sigurnosni pojas.
Upozoravamo vozače da:
- u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje;
- ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku);
- voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih;
- poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.).
Mlade osobe
Kako su u posljednje vrijeme, puno teških nesreća sa smrtnim stradavanjem, skrivile mlade osobe, poseban apel upućujemo roditeljima takvih osoba, ali i drugim odraslim osobama, da im ne omogućavaju dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit.
Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.
Prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.
Vidljivost pješaka i biciklista
U noćnim satima na cestama je dosta pješaka i biciklista.
Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kojima je propisano da:
- pješak koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom,
- vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
- za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300,00 kuna.
Pojačani nadzor prometa na cestama
Zbog svega navedenog, policija će intenzivirati aktivnosti usmjerene na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv.
„četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima.
Nadzor prometa odvijat će se na velikom broju lokacija, a u poduzimanje aktivnosti bit će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge, uređaji za automatsko očitavanje registarskih pločica i dr.
Prilikom nadzora prometa na autocestama, uz sankcioniranje drugih prekršaja, posebna pozornost posvetit će se bezrazložnoj vožnji lijevom prometnom trakom.
Stranica